Over Kaat

Zachte én diepgaande coaching vanuit aanwezigheid

Mijn naam is Kaat Van Vossel.
Ik ben mama, geboren in het Waasland, opgegroeid in het Gentse en ik begeleid mensen die voelen dat het tijd is om thuis te komen bij zichzelf, voorbij hun verhalen, patronen en innerlijke strijd.

Wanneer je bij mij binnenkomt, hoef je niets te bewijzen of te verklaren. Je hoeft niet sterk te zijn. Je hoeft het niet “goed” te doen. Je mag hier gewoon zijn – met alles wat je voelt, denkt of liever niet voelt.
Vanuit een zachte, oordeelloze aanwezigheid ontstaat de ruimte waarin iets in jou kan vertragen, openen en veranderen.

Ik werk met Zijnscoaching. Tijdens mijn opleiding ontdekte ik zelf hoe bevrijdend het is om uit oude patronen te zakken en thuis te komen in mijn diepste kern.
De combinatie van psychologie en non-duale wijsheid vormt sindsdien het fundament van mijn leven en mijn werk.

Veel mensen die bij mij komen, hebben al therapie of coaching gedaan.
Ze begrijpen zichzelf vaak goed, en toch voelen ze dat er iets ontbreekt.

In onze sessies nodig ik je uit om uit je verhalen te stappen en rechtstreeks te voelen wat er nu in je leeft.
Je lichaam weet vaak al lang waar het vastzit, en ook waar de opening zit.

Mensen ervaren mijn begeleiding vaak als diep, zacht en tegelijk helder.
We gaan niet alleen over je verhaal praten, maar voelen wat het met je doet. Zo kom je los van oude identificaties en ontstaat er ruimte om weer te leven vanuit je kern.

Ik ben (ZIJN) is de poort

Wat me heeft gevormd

Mijn pad tot Zijnscoach

Jarenlang werkte ik als maatschappelijk werker bij het OCMW.
Daar leerde ik hoe belangrijk het is om mensen te begeleiden op hun tempo, vanuit hun wereld – niet vanuit mijn ideeën over wat ‘goed’ zou zijn.

Later werkte ik als pastoraal werker in een ziekenhuis.
Ik was daar aanwezig bij ziekte, verlies en sterven.
Daar ontdekte ik iets dat mij nooit meer heeft losgelaten: onder alle angst, verdriet en chaos is er in ieder mens een stille, dragende kracht die hen blijft voortbewegen.

Ik verdiepte me in rouw en verlies, in stilte, meditatie, creativiteit en spiritualiteit.
In de Oude Abdij van Drongen werkte ik met groepen rond bezinning, schrijven, natuur, visualisatie en ontmoeting… allemaal manieren om mensen terug te brengen naar wat echt is.

Vandaag stroomt al die ervaring samen in hoe ik begeleid.
Bij mij hoef je niet beter te worden.
Je mag alles zijn – ook wat je liever niet toont.
Juist daarin ontstaat rust, vrijheid en een dieper thuiskomen in jezelf.

Je bent welkom voor een eerste kennismaking om te voelen of dit bij je past.